Nieuws

23.01.2015

NPS & NPS+ beschikbaar in Mijn Verbetermeter

Vanaf nu kunt u de NPS en de NPS + zo vaak meten als u zinvol vindt, de resultaten meteen zien en verbeteracties inzetten. De NPS en de NPS+ zijn vanaf nu te vinden in de meetappstore in Mijn Verbetermeter. 

Door de NPS en NPS+ beschikbaar te maken in  Mijn Verbetermeter is het voor u heel eenvoudig geworden deze zo vaak te meten als u wil, in het team, de afdeling of locatie waar u dat wil. U hoeft in Mijn Verbetermeter slechts de meetapp ‘NPS+’ te activeren en aan uw cliënten, of hun vertegenwoordigers, te vragen deze in te vullen via email (er zit een enquête-mogelijkheid in Mijn verbetermeter),  of direct op een tablet of smartphone hun scores in te vullen.

Vragen om feedback
De NPS geeft inzicht in de mening van uw cliënten of hun vertegenwoordigers over de zorg. De NPS stelt de volgende vraag: ‘zou u deze zorgorganisatie aanbevelen bij familie of vrienden?’ Aanvullend op deze vraag kunnen de NPS+ vragen worden gesteld waarin de respondent kan aangeven wat beter zou kunnen, wat eventueel gemist wordt, wat de organisatie kan veranderen, of de medewerkers zouden moeten veranderen, en waarover men (zeer) tevreden is. Dit geeft u concrete aanwijzingen die u helpen de zorg te verbeteren.

De analyse is geautomatiseerd
De analyse van de antwoorden in de vrije tekstvelden zal automatisch gebeuren wat het analyseren gemakkelijker zal zijn. Mijn Verbetermeter brengt de antwoorden in de volgende categorien onder: lichamelijk welbevinden, mentaal welbevinden, participatie en wonen (de rubrieken uit het ZorgLeefPlan). Dit geeft u een snel overzicht waar in de zorg- of dienstverlening kansen liggen ter verbetering.

08.12.2014

Uitbreiding Mijn Verbetermeter

Het maken van een meet-app is nog geavanceerder geworden. Dat betekent dat je er voor kunt kiezen dat bij een vraag meerdere antwoorden kunnen worden gegeven. Daarnaast kun je ook condities stellen aan het beantwoorden van vragen. Zo wordt het mogelijk dat je alleen die vragen invult die logischer wijs uit de gegeven antwoorden volgen.

Voor meer instructies zie ook de downloads.

27.11.2014

ActiZ publiceert nieuwe meet-app: Vrijwilligersscan

Zorg Beter met Vrijwilligers (Vilans) heeft een scan ontwikkeld, waarin iedereen kan aangeven wat hij of zij graag verbeterd zou zien in de onderlinge samenwerking. Beroepskrachten vullen de scan in als meter in Mijn Verbetermeter, vrijwilligers kunt u per email een link naar de vragenlijst toesturen die voor hen bedoeld is. Benieuwd? Log in en neem eens een kijkje in de meet-app store.

06.10.2014

tanteLouise-Vivensis over Mijn Verbetermeter in Ezin&Zorg

“Wij voeren intern heel wat onderzoeken uit”, zegt Daniëlla Jansen, kwaliteitsadviseur bij ouderenzorgorganisatie tanteLouise-Vivensis. “Dat deden we voorheen altijd met papieren vragenlijsten. Maar sinds ongeveer een jaar hebben we een heel handig digitaal instrument erbij: Mijn Verbetermeter, speciaal ontwikkeld voor medewerkers in de zorg. Lees hier verder.

23.09.2014

10 tips voor het maken van een goede vragenlijst

De juiste vragen stellen is belangrijk en moeilijker dan je denkt. Daarom hebben we verschillende tips op een rijtje gezet om je verder op weg te helpen, klik hier.

28.07.2014

Nieuwe opties met Mijn Verbetermeter

2 nieuwe mogelijkheden met Mijn Verbetermeter!


Vanaf vandaag zijn er nieuwe functionaliteiten beschikbaar binnen Mijn Verbetermeter.

1. Je kunt gebruikers uitnodigen om een meet-app in te vullen door hen uit te nodigen met een e-mail. Zo wordt het mogelijk gemaakt om medewerkers zonder een account van Mijn Verbetermeter ook eenmalig een meet-app te laten invullen. Maar denk ook aan het bevragen van familie, vrijwilligers en mantelzorgers. Hiervoor is een uitgebreide handleiding opgeteld, klik hier om te downloaden.

2. Resultaten worden altijd direct na elke meting getoond. Vanaf vandaag kun je er voor kiezen om deze te tonen vanaf n is gelijk of groter dan 10. Op deze manier kan voorkomen worden dat bij een laag respondentenaantal de meter beinvloed wordt. Voor een korte instructie, klik hier.

25.06.2014

Bekendheid bij hoge scholen

Mijn Verbetermeter wordt onder de aandacht gebracht bij verschillende hoge scholen. Zo is er een presentatie gegeven op de Hoge School van Rotterdam en een presentatie en training op het Saxion College te Enschede. In beide gevallen ging het om een groep studenten in opleiding voor Verpleegkundige Gerontologie Geriatrie (VGG). Het waren enerverende bijeenkomsten waar enthousiast werd gereageerd op Mijn Verbetermeter. Veel praktijkvoorbeelden werden genoemd waar Mijn Verbetermeter een aanvulling zou kunnen zijn zodat verschillende vraagstukken in kaart kunnen worden gebracht. Een van de voorbeelden is een meet-app die ingaat op de zorgwijgering. Een aantal clienten in de thuiszorg staan niet altijd zorg toe om allerlei verschillende redenen. Middels de meet-app kan worden onderzocht hoe vaak en om welke reden zorg gewijgerd wordt. 
Voor meer informatie over deze bijeenkomsten of bij vragen kan altijd contact worden opgenomen met de servicedesk van Mijn Verbetermeter. 


 

23.04.2014

Een kijkje in de keuken

Benieuwd hoe Mijn Verbetermeter er uit ziet en werkt? Log in in het demo account en ontdek Mijn Verbetermeter! Vragen en of interesse? Neem geheel vrijblijvend contact op.

23.04.2014

Extra functies binnen Mijn Verbetermeter

Mijn Verbetermeter heeft er twee nieuwe functionaliteiten bij! Namelijk (1) het kopiëren van de zelfgedefinieerde antwoorden. Zo kun je op een eenvoudige manier meerdere keren dezelfde antwoorden gebruiken bij verschillende vragen. En (2) er een administrator account gecreëerd. Binnen elke organisatie heeft de huidige contactpersoon de administrator rechten gekregen. Dit houdt in dat je in de meet-app store een meet-app kunt verwijderen. Je kunt alleen de meet-apps verwijderen die door je eigen organisatie zijn gemaakt en die niet in gebruik zijn of in het verleden zijn gebruikt. Benieuwd hoe dit werkt? Neem eens een kijkje in het demo account of ontdek het binnen je eigen account. 

09.12.2013

De nieuwe editie van E-Zin & Zorg is uit met als thema ‘Kwaliteit is mensenwerk’.

Dit magazine voor en door zorgmedewerkers biedt veel inspirerende films, foto’s en verhalen over hoe zorgmedewerkers en organisaties werken aan kwaliteit.


Kwaliteit van zorg zit in alles wat zorgverleners doen. Vakkennis, aandacht voor de cliënten en ‘het goede’ doen. Wat het goede is, weet je pas als je de cliënt echt kent en weet wat hij of zij nodig heeft. Maar kwaliteit gaat ook om aandacht voor samenwerking tussen collega's. Kwaliteit maak je met elkaar.

In deze E-Zin & Zorg onder andere informatie over Mijn Verbetermeter, een verhaal over een experiment van het sTimul Zorgethisch lab dat zorgverleners helpt om zich beter in te leven in hun cliënten. Verder geeft hoogleraar Andries Baart zijn visie over kwaliteitsbewustzijn in de zorg en een is er leuke collegaquiz
Open hier het magazine.

1 2 3

Licentie & training

Enthousiast geworden? Ga dan direct aan de slag door een licentie aan te vragen. Mijn Verbetermeter is voor iedereen bruikbaar in de zorg.